Futó felület

Rosszul adtam fel egy használt gumi hirdetést. A következményekre nem számítottam

2018. december 01. - Kulani

xhasznalt_gumik-678x381_jpg_pagespeed_ic_oerbrsapes.jpg

Nem foglalkozom használt gumival, aminek nagyon is megvan a maga oka. Ugyanakkor időnként beragad egy-egy szett gumi, amit megrendelnek, de elfelejtenek értejönni. Ilyenkor persze én is hirdetést adok fel. Legutóbb is ezt tettem, de elbénáztam valamit. Rám szakadt a pokol.

A 175/65R15 méret nem túl gyakori, a Citroen C2, a Fiat Grande Punto, a Honda Jazz és a Toyota Yaris gyári mérete - legalábbis egyes évjáratokban és egyes felszereltségek mellett. Nem ez a leggyorsabban forgó készlet, nem túl nagy az esélye, hogy egyszercsak valaki beállít Halásztelekre, hogy pont ilyen kell neki. Szóval tegyük ismertté a kínálatot országosan, adjunk fel egy hirdetést. Így ni:

hankk.jpg

Na, ki találja meg a hibát elsőre?

Oké, nem volt nehéz: mindenhol 4 db gumiról meg egy szettről írok, miközben az ár darab ár. Számomra ez nyilvánvaló, dehát én gumis vagyok. Mondjuk aki ilyen méretet keres, annak is gyanús lehet, talán már látott árakat. Az ár, amit írtam, gyakorlatilag a net legjobb ára, lásd az Árukeresőt. (Legalábbis Budapesten és a déli agglomerációban - a Árukereső listavezető árai gyakran nem léteznek, de ahol igen, ott mindenképpen ki kell fizetni a szállítási díjat, akkor is ha a "kereskedő" székhelye a szomszéd utcában van.) Előfordulhat egy-egy szett gumi ennél is valamivel alacsonyabb áron, nade semmiképpen az ár negyedéért

Szóval ezzel a hirdetéssel bekerültem abba a társadalmi csoportba, ahol egy szett 15-ös gumi reális értéke tényleg 15 ezer forint alatt van. Még ha zsír új is. Percenként pittyegett a telefonom, jöttek a megkeresések Messengerben, privát üzenetben, mindenhonnan.

Az érdeklődőket több csoportra lehetett osztani.

1) A véletlen gombnyomogatók

Hirdettél már bármit Facebookon? Akkor te is tudod, hogy az "érdekel," "én voltam az első" és más hasonló üzenetek nagy részét az ember véletlenül indítja, mert a hirdetés mobilos betöltésekor ezek alapértelmezésben megjelennek, és ha kicsi a mobil képernyője, az véletlenül is el tudja küldeni. Persze ez előre nem tudható, így az ember nekik is válaszol, hátha igazi érdeklődők. De persze sosem.

2) Aki elnézte a méretet

Igen, a 175/65R14 tényleg sokkal gyakoribb méret, de ez a szett ugye R15. Az igazi érdeklődők egy része is benézte, ezért előbb tisztázni kellett, milyen autóra kell, és azon mekkora felni van. Érdekes tapasztalat volt, hogy az érdeklődők nagyobb része nem tudta, mekkora felni van az autóján, és azt sem, hogyan kellene azt megállapítani. (T.i. kimenni, és leolvasni a gumi méretét az oldalfalról, abból aztán rögtön látszik a felni mérete is.)

3) Aki tényleg azt hitte, hogy....

Rendben, tényleg elcsesztem a megszövegezést. De elképesztő, hogy emberek tucatjai hitték azt, valóban meg lehet kapni egyetlen gumi áráért egy teljes szettet. Amikor kiderült, hogy valójában nem egy szett, hanem egy darab gumi kerül ennyibe, bocsánat, akkor csak az érdeklődők egy része fogadta el, mi a helyzet. Sokaknál kiborult a bili, és hosszú tirádákban emlegették szegény anyukámat, pedig ő aztán tényleg nem tehet semmiről.

Volt azért egy pár szellemes átokosztás is, nekem ez tetszett a legjobban:

img_5921.JPG

Volt egy jogilag tájékozott érdeklődő is, aki úgy vélte, a Kereskedelmi törvény értelmében nekem kötelességem a meghirdetett áron odaadnom az árut, úgyhogy akkor már indulna is érte. És ha nem adom oda, akkor feljelent. Mivel a Kereskedelmi törvény, de még csak az internetes kereskedést szabályozó törvény sem foglakozik ezzel a kérdéssel, különösebben nem rezeltem be.

4) Akinek az olcsó sem elég olcsó

Jó páran eleve erős alkupozícióban érezték magukat. "Kis alku belefér? Én egy tízest szánnék rá," "a szerelés ugye benne van az árban?" - mindkét felvetés többször is előfordult. Ráadásul többnyire kiderült, hogy azok gondoltak egy "kicsit" alkudni, akik eleve úgy vették, hogy egy darab gumi áráért megkapják a komplett szettet. De voltak csereajánlatok is, egy felhasználó "friss disznóhúst" ajánlott, egy másik pedig egy hűtőszekrényt. "Kicsit régi, letörött a fogantyúja, de jól működik."

5) Egy súlyos félreértés

A legtöbb időt egy hölggyel töltöttem. Rám írt, hogy érdekelné a gumi. Oké, milyen autóra? Jött a válasz: "Skoda Fabia." Évjárat? "2005." Megmozdult bennem a tapasztalt gumis vén róka, biztos az átmérőt nézte el. 2005-ben a Fabiák 175/65R14 mérettel (is) jöttek ki. "De az autómon 15-ös felni van," jött a tromf. Nem zökkentem ki: a gyári méret arra a 195/50R15 volt. "De nekem most nyáriban is 195/65R15 van fent." Fú, az csak laza három számmal nagyobb a gyári méretnél. Megpróbáltam rávezetni ennek a veszélyére. "Szóval akkor a nyárit is cserélnem kéne?" Nos, szerintem nem ártana..... "Á, maguk gumisok folyton csak lehúzzák az embert," - zárult a beszélgetésünk súlyos ítélettel.

Ja, a 175/65R15 Hankook W452 szett még mindig eladó, 59.960 ft/szett áron :-) (Amíg ez a mondat szerepel a posztban.)

 

Ha gumival kapcsolatos kérdésed van, tedd fel itt, vagy írj az i.szekeres@kulani-tyres.hu címre. Ha csak nem szeretnél lemaradni egyetlen posztról sem, lájkolj be minket a Facebookon.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://abroncs.blog.hu/api/trackback/id/tr8314407570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kankalinn 2020.10.21. 11:15:29

Gondoltam ra, hogy irok rola, egy egy hirdetesre milyen emberek irtak vissz: aki el sem olvassa, nem kepes erto olvasara, adjam ingyen, de vigyem hazhoz, meg egyeb felkegyelmuek...

Egy ido utan nagyon kerges lett a lelkem.
süti beállítások módosítása