Futó felület

A 10 legidegesítőbb kérdés, amivel őrületbe kergeted a gumisodat

2017. május 02. - Kulani

bibendum.jpg

 

Telefonon, email-ben és élőben is vannak folyton visszatérő kérdések, amikkel simán ki lehet akasztani minket, gumisokat. Ezekből készítettünk válogatást. Olvasd végig a listát -- és soha, de soha többé ne tedd fel ezeket a kérdéseket. 

A 10. legidegesítőbb a kérdés:. "Jönnék hozzátok szerelésre, hozom az új gumikat. Ugye otthagyhatom a régieket?"

 

Na ja, de plusz pénzbe fog kerülni. Röviden összefoglalva: a gumiabroncs veszélyes hulladéknak számít, az elszállítása nekem pénzbe kerül. Ennek nagyon nem így kéne lennie, viszont így van. Ha nálam veszed az új gumidat, annak az árrésében benne van, hogy gondoskodjak a nálam hagyott gumikról is. A szerelés árába nem mindig fér ez bele.

 

A 9. legidegesítőbb a kérdés: "De ugye ez a Linglong is jó gumi?

Ne hozzál kellemetlen helyzetbe. A Linglong és a többi olcsó gumi nem "jó" gumi, legalábbis nem úgy, hogy egy gumis jó lelkiismerettel rábólintson. Nem akarunk rossz érzést okozni, de nem akarunk hazudni sem. Szóval inkább ne kérdezz ilyet.

 

A 8. legidegesítőbb a kérdés : "Négy darabot vennék egyszerre, mennyi kedvezményt tudsz adni?"

A gumiabroncs sztenderd értékesítési mennyisége a szett, azaz a négy darab. Erre vannak kitalálva az árak. Ha négy autót veszel egyszerre egy autókereskedésben, ott biztosan kapsz kedvezményt. Ha négy gumit veszel egyszerre, az a normál ügymenet. Néhány gumis nem hogy „mennyiségi” kedvezményt nem ad a négy darab gumira, inkább felárat számol fel a kettesével, vagy pláne egyesével rendelt gumikra.

bibendum003.JPG

A 7. legidegesítőbb a kérdés: "Nem most esedékes, majd jövőre, csak szeretném tudni."

Amikor valaki körülnéz a piacon, egy pillanatfelvételt talál. Ha ma akarok gumit venni, ma ezek az árak érvényesek. Kevesen figyelik az árak mozgását, a tendenciákat. Mi igen :-) Az árak folyamatosan változnak, gyakrabban felfelé, ritkábban lefelé is. Azt meg tudom mondani, ma mennyibe kerül az adott gumi. Azt, hogy a jövő héten mennyi lesz, már nem tudom biztosra megmondani.

 

A 6. legidegesítőbb a kérdés: "Tudom, hogy fél négyre írtál be, de kicsit kések, ugye nem baj?"

A gumis szakma olyan mint a lángossütőé Siófokon. Van kétszer 3-4 hét szezon, amikor csak aludni járunk haza. Ilyenkor keressük meg az éves fizetésünk nagy részét. Amikor még este 8-ra is jön két autó, akkor elmondhatjuk, hogy 100% kapacitással működünk. Ilyen időszakban a késés sajnos azt jelenti, hogy aznap már nem tudunk az autóddal foglalkozni, mert utánad is időpontra érkeznek. Nekünk kevesebb lesz a napi bevétel, neked meg nem lesz átcserélve a kereked. A pontosság a királyok udvariassága.

 

Az 5. legidegesítőbb a kérdés: "Áfa nélkül mennyi?"

Áfa nélkül pont 27 százalékkal olcsóbb – lenne. Csak sajnos nem tudod úgy megvenni. Nálam sem, másnál sem. Az autógumiról, mint termékről két dolgot kell tudni: 1) termékdíjas áru. Mivel ilyen, ezért nagyon pontos nyilvántartást kell vezetni minden egyes gumi sorsáról. Nem nagyon lehet eltüntetni a NAV rendszeréből. 2) a személyautó alkatrészek, így a gumiabroncsok áfája nem visszaigényelhető. Ez a szabály. Innentől kezdve nem csak csúnya dolog lenne trükközni ezzel, de fizikailag nem is lehet megoldani.

bibendum004.jpg

A 4. legidegesítőbb a kérdés: "Lehetne a számlára más méretet írni?"

Ravasz próbálkozás. Megveszem a Bömösre az R20-as gumit, aztán a céges Ifára kérek számlát, és így visszakapom az áfát. Hát sajnos ez sem fog menni. A NAV is pontosan ismeri ezt a kiskaput, és ha a raktárkészlet-nyilvántartásban nem stimmel a teher- és személyautó gumik száma, akkor morcosak lesznek, és az sokba kerül nekem.

 

A 3. legidegesítőbb a kérdés: "Láttam ugyanezt a gumit a neten ötszázzal olcsóbban..."

Simán elhiszem. De valamiért mégsem ott akarod megvenni. Például mert ott ötszázzal olcsóbb, de nincs raktáron. Vagy ötszázzal olcsóbb, a szállítás viszont egy ezressel drágább. Azt általában tudni lehet az Árgép legjobb ajánlatairól, hogy nem teljesen van úgy, ahogy írják. Ez majd megér egy külön blogbejegyzést.

bibendum002.jpg

 

A 2. legidegesítőbb kérdés: "Mi a DOT-száma a guminak, amit meg akarok rendelni?"

A kérdés maga nagyjából jogos, senki sem szeret öreg gumit venni, legfeljebb úgy, ha tud róla, és az alacsonyabb árért elfogadja a régebbi gyártást. A kérdés azért idegesítő mégis, mert a gumis nem feltétlenül tudja megválaszolni. Sok gumisnak nincs is saját raktárkészlete, hanem nagykerekkel áll kapcsolatban, és fizikailag nem is látja a gumit, amit elad. A nagykerek pedig nem regisztrálnak minden egyes beérkező és kimenő gumit a DOT-alapján, tehát ők sem nagyon tudnak vagy akarnak ezzel a kérdéssel foglalkozni. Én általában azt az igazságot szoktam válaszolni, hogy a nagykerrel kötött szerződésünk értelmében a beérkező gumik 90 százaléka egy évnél fiatalabb gyártású. A kérdésről bővebben itt írtam.

 

És a legidegesítőbb kérdés, evör: "Fel tudnád úgy szerelni a gumit, hogy a szelep felfelé álljon? Nem szeretem, amikor a benzinkútnál túl mélyre kell hajolnom."

Ez a kérdés konkrétan a mi műhelyünkben hangzott el. Kollégáknak meséltem nevetve, hogy mik történnek, mire kiderült, hogy ilyen kéréssel már majd mindenki találkozott. Altípusa, a "Fel tudnád úgy szerelni a kerekeket, hogy a felniközépen a jelvény ugyanúgy álljon az első- és a hátsó keréken?"

alufelni-nissan-juke-5-4.jpg

 

Drága gumis kollégák, kifelejtettem valamit? Kommenteljétek be.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://abroncs.blog.hu/api/trackback/id/tr8112407933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csákk Norrisz 2017.05.02. 14:59:49

Assztaqrva, a TOP 1 az kemény. :D

amenta 2017.05.02. 21:44:24

Atya úr isten.

Aki ilyet kér, mint a no.1, attól ott helyben venném el a jogsit, mert a vezetéshez szükséges alapvető dolgokkal sincs tisztában...

Lucifer Morningstar 2017.05.02. 21:49:52

A DOT-os mellébeszélés tetszett. A kérdések fele nagyjából jogos, ha nem bírod a vevőket, menj kapálni. Ott csak te vagy és a kapa.

Kispista64 2017.05.02. 22:05:08

@Lucifer Morningstar: finobban is lehet mondani, de így igaz. Aki ügyféllel foglalkozik, ügyfélből él, annak el kell tudnia viselni az ilyesfajta afférokat.
Amúgy a cikk szórakoztató volt.
Amikor az èn gumisom a csúcsforgalomban a négy gumiból háromra irta rá a BH-t az is "szórakoztató" volt. Éljen a négy évszakos gumi és mindenki elfelejtheti az őszi-tavaszi csúcsokat.

amjamayna 2017.05.02. 22:33:59

Jók, egy kivételével: a DOT -os kérdésre ha nem tudsz válaszolni, akkor téged átver a "nagyker" és ezt te "továbbadod", de ha tőled így is megveszik, akkor lelkük rajta.....

Kulani 2017.05.02. 22:51:14

@CsakSzolokHogy: Nekünk olyan szerződésünk van, hogy az általuk küldött gumik 90 százaléka egy évnél újabb, 95 százaléka pedig két évnél újabb gyártású. A valóságban ennél is jobbak az arányok, illetve ha valami eszement méretben (most éppen 235/60R17) régebbi gumit küldenének, akkor szólnak.

Szóval azt nyugodtan bevállalhatjuk, hogy a gumi fiatal lesz, de a pontos hét+év számot nem tudjuk megmondani.

RCH 2017.05.02. 23:35:43

- Jónapot, gumiztatni szeretnék.
- Rendben. Milyen autó...?
- Piros!

Nincs közöttünk csicska 2017.05.02. 23:36:47

izgalmas dolog az autó gumi

ja, nem

SiKom 2017.05.03. 00:23:11

Na akkor a gumisokat is lehet?

"Faszér' nem lehet behúzni a kéziféket!" (Elsõ kézifékes az autó, a gumis szerint ilyen nincs. De van.)

11110000 2017.05.03. 00:38:51

"A gumiabroncs sztenderd értékesítési mennyisége a szett, azaz a négy darab. "
Erre mondjuk mondhatnám, hogy lófaszt, az egy tengelyen lévő kerekeken kell azonos gumiknak lenniük.

"Fel tudnád úgy szerelni a kerekeket, hogy a felniközépen a jelvény ugyanúgy álljon az első- és a hátsó keréken?"
Mondjuk kötőjel nem kell (mert azt sem írod egybe, hogy első kerék), de tök egyszerű a kérdés. Fel tudod úgy szerelni vagy nem?

A Linglong gumis résznél meg ha szerinted szar, akkor meg kell mondani, hogy szar, nem javaslod.

GallaiG 2017.05.03. 00:40:55

Hogy már blogja is van az ilyen posztkommunista vevőcikizésnek, az már sok!
Figyelj bakker: The customer is always right.
Írd be a fordítóba! Vagy azt, hogy The buyer is the king.
Így mondják azon a sz@r, rothadó Nyugaton, ahol nem fertőzte meg az agyukat 40 év kommunista diktatúra, amelyben a "szolgáltató", az eladó gyakorolt "kegyet" a kiszolgáltatott vevőnek.

A hanyatló Nyugaton akkor is örülnek a vevőnek, ha orbánok potyognak az égből, ugyanis felfogták, hogy belőle élnek. Akkor jó neki, ha "idegesítik"a vevők. Mert ha nincs vevő, akkor nem is idegesít, ez "nagy igazság".

Az ilyen blogok a garancia rá, hogy sohasem fogunk eljutni oda, nem heverjük ki a kommunizmust 100 év alatt se. Agyilag biztosan nem, mint látható.

Bambano 2017.05.03. 04:47:41

"Négy darabot vennék egyszerre, mennyi kedvezményt tudsz adni?": én még sosem láttam olyat, hogy listaáron adjanak egy gumit bárhol is. Az én autómra való rendesebb gumik árszintje 110-130k/darab között mozog. felgyújtanám a szekerem, ha fél gurigáért kellene felgumiznom.

eddig minden esetben jelentős árkedvezményt kaptam a webshopjukban feltüntetett árakhoz képest. a jelentős ebben az esetben 60%-nál nagyobb.

becsibacsi 2017.05.03. 06:27:01

Pedig a DOT szám nem hülyeség. Ausztriában pl. nem használható 6 évnél idősebb gumi. Ennek tükrében senki sem szeretne új áron egy több éves, elfekvő raktárkészletből vásárolni. Az igaz, hogy - amint a cikkíró is említi - az eladott gumik 90%-a fiatal. Valamint az is igaz, hogy a "modern" gumik jószerével ki sem bírnak 6 évet...

bbnet1 2017.05.03. 06:28:18

Én a hétvégi Forma-1 futam után kérdeztem meg, hogy:
"Most láttam egy ismeretterjesztő műsort, Szuzukában 7mp alatt cserélték a négyet. Lehetne itt is úgy?"
:)))

Az volt a válasz, hogy ha annyit fizetek, amennyit "azok" keresnek, akkor igen...

Azóta haverok vagyunk.. :))

Lucifer Morningstar 2017.05.03. 07:08:39

@SiKom:

Citroen BX

Egy darabig nem értettem miért nem lehet vele kézifékkel fordulni, aztán alámásztam.

szcsongor 2017.05.03. 07:52:32

@Bambano: 110-130 ezer Ft egy darab gumi??? Milyen autód van, Lamborghini? :)

A nick név már létezik 2017.05.03. 08:05:50

Vannak idegesítő kérdések, persze. Némelyikbe többször is bele lehet szaladni. De! A tisztelt vevőnek is lehet esetleg olyan szakmája, tudása, amihez meg te nem tudsz hozzászagolni, és kérdezel hülyeségnek minősülő dolgokat... Szóval csak óvatosan a listázgatással! :)

ostvan1 2017.05.03. 08:37:42

A DOT-számról: Azt mondják a gumisok, hogy a fiatal gumiabroncs a jó. Aztán a 2009-es válság után, amikor nem fogyott az autógumi (sem), azt mondták, hogy a kereskedőnél szakszerűen tárolt, max 5 éves abroncs még újnak számít.

metal · http://electric.blog.hu 2017.05.03. 08:41:01

10. Teljesen jogos kérdés, és ott is van a jó válasz. Mi ezen a kiakasztó? Én már kérdeztem olyat is, hogy van otthon még 4 szar gumim, át tudja azt is venni? Mondott rá egy árat, és ennyi.
9. Ezt sem értem, megmondod, hogy a drágábbak jobbak, pont.
8. Ezen se értem, mi az idegesítő?
7. Aki nem bírja elviselni a vevőket, az ne dolgozzon velük.
6,5,4 oké
3 ez kimondottan oké
2. te is tudod, hogy nem a pontos DOT számra kíváncsi, hanem a gumi gyártási évére. Mi ebben az idegesítő? Ott válasz.
1. Ezen jót röhögtem, de fel kell neki úgy szerelni, és kész:)

_B_ 2017.05.03. 09:37:02

A gyártási évre nem véletlenül kérdeznek rá, a túlképzettek még azt is tudják, hogy ez a DOT szám.
Elég rendesen bevett guminepper gyakorlat, hogy a 2-3-4 éve rárohadt abroncsokat új árban rásózza a tájékozatlan vevőre.

Kinca68 2017.05.03. 09:42:16

10. Elég szomorú, hogy nem kötelező átvennetek. A díjazás persze más kérdés.
9. Ha megvette, akkor azért szólj neki, hogy legközelebb előbb tájékozódjon, ha még nem vette meg, akkor ugyan kitől kérjen tanácsot, ha nem tőled?
8. Egyért már igen, de kettőért még senki sem kért felárat, ne etess.
7. Lásd 9-es pont.
6. Előzd meg. Időpont egyeztetéskor közöld vele, hogy legyen pontos, mert késés esetén nem garantálsz semmit.
5. OK - bár ez globálisan idegesítő. Te se próbálkozz máshol! :)
4. Lásd 5-ös pont.
3. Hangsúlyozd a hozzáadott értéket! Pl. a kifogástalan szolgáltatást, rugalmasságot, vevőcentrikusságot stb.
2. Idegesítő, hogy nem tudod megválaszolni. Úgy rendeljen, hogy hozol amit hozol? Te megteszed ezt máshol?
1. Hát, ja. :) Piaci rés: csapágyazott felniközép-jelvény, alján súllyal. Ezek megvennék.

Palladrin 2017.05.03. 09:48:06

A négyévszakos meg se nyárra nem jó, meg télre sem ... ráadásul az is kopik, szóval nem vagy beljebb!

Kulani 2017.05.03. 09:50:50

@ostvan1: A gyárak elég gyorsan tudnak reagálni a kereslet változására.

agytörzsy prof 2017.05.03. 09:56:30

10 - A gumisok nagy része az otthagyott használt gumikat simán elpasszolja ha még van rajta egy kis minta, mérettől és mintától függően néhány ezer ft/db áron.
9 - A Linglong is jó ha a matizra kell templomba meg piacra járósnak. Normál autóra normál igénybevételre viszont nem jó.
8 - Sokszor vettem már kettesével gumikat, soha nem számoltak még emiatt felárat.
7 - Nos igen, a szolgáltató szektorban végzett munka egyik velejárója a hülye kérdések elviselése.
6,5,4 - Tipikus ügyeskedős, tenyérdörzsölős urambátyám kérdés. Negatív válasz simán elfogadott.
3 - Akkor vegye meg a neten ötszázzal olcsóbban.
2 - Én sem szívesen vennék "új"-ként értékesített gumit 2-3 éves elfekvő raktárkészletről. Mert az már nem új, hanem 2-3 éves, még akkor is, ha egy métert sem gurult. Olyan volt már, hogy tavasszal vett nyári gumi előző évi gyártás volt, ezzel semmi gond, de a több éve pihentetett kaucsukot nem ildomos új gumiként rásózni a vevőre.
1 - Tőrőlmetszett hülye, nem érdemes idegeskedni rajta. Fapofával kell adni egy igen/nem választ, és továbblépni.

Egyik jóbarátom szintén gumis műhelyben dolgozik, és mesélt már cifra történeteket. Némelyiknek szem- és fültanúja is voltam.

- Amikor a lefingott X5-tel beállt az udvar közepére a triplatokájú felfuvalkodott hólyag, és köszönés helyett ennyit böfög: "Négy újat!" Aztán amikor meglátta, hogy az ő méretében a legolcsóbb kínai is kb. 40k/db, a normálisak meg még jóval drágábbak, elnyögte magát, hogy neki összesen lenne 40 000 ft-ja az egészre. Túrtak neki valami otthagyott használt gumit, egy szezonra jó lesz neki.

- A másik meg téli gumit akart bérelni, mert mennek Ausztriába és oda kell, de egy hét múlva visszajönnek, és visszaadná, mert neki itthon nem kell.

- Az sokszor előfordul, hogy a slickre kopott gumijaikról kérdezgetik, hogy "elmegy ez még egy szezont, ugye?". Volt már, hogy nem voltak hajlandók felrakni neki, annyira kopott volt. Mondták, hogy vegyen legalább valami használtat, amin van minta, erre sértődötten elviharzott.

- Nyitás 8:00-kor, a srácok többnyire 7:40 körül érkeznek a helyszínre, ekkor már van, hogy 3-4 autó áll a műhely előtt, hogy "Főnök, ezt gyorsba cseréljük már le nyitás előtt, aztán én megyek is" Mondják neki, hogy 8-kor nyitnak, és délután 3-ig tele vannak írva. Az neki nem jó, oldják már meg valahogy. Aztán végül mégiscsak jó lett neki a 3 óra.

- Betér egy rozsdaboglya fehér opeles kisebbségi, hogy ő hozott 4 használt gumit, mennyit adnak érte. Mondja a haver, hogy 2 ezer/db. Az neki nem jó, ezek biztos többet érnek. Addig erősködött, míg végül a haverom felhívta a főnököt, hogy mi legyen. A főnök azt mondta, mondja neki azt, hogy kap 8 ezret a 4 db-ért. Miután letette a telefont mondja is neki, hogy a főnök mondta, hogy 8-at kap a 4 db-ért, erre kivirul az arca és mondta is hogy oké!

Több most hirtelen nem ugrott be :)

fizeto_utas 2017.05.03. 11:12:29

Baromi jó a válaszod a DOT-számra, csak az a baj, hogy én nem 4000 gumit veszek, hanem 4-et, és így nem mérvadó a statisztika. Az érdekel, hogy az a 4 régi vagy új, amit én kapok, a másik 3996 egyáltalán nem.
Valami spéci méret esetén megértem, hogy akkor rendelik, és a nagykernek sincs abból nagy forgalma, de egy gyakori méret esetén így is feltehetném a kérdést: "Van neked raktáron X méretű gumid, és van közte tényleg új? Vagy inkább menjek máshova?"

cselaxi 2017.05.03. 11:41:57

@GallaiG: Mindent leírtál, amit szólni akartam...

Kulani 2017.05.03. 11:47:25

@fizeto_utas: Teljesen reális, amit írsz. Csak sajnos nem működik. Elmondom, hogyan néz ki a gyakorlatban. Vevő felteszi a kérdést, amit írtál: "Van neked raktáron X méretű gumid, és van közte tényleg új?" "Szia Vevő, van raktáron, három napja gyártották." "Ó, ez remek. És mennyibe kerül?" "12.500 forint." "Micsodaaaaa? Olyan drága???? Az Árgépen van fenn 12.000-ért is." Tényleg ez van. Csináltuk évekig, de meguntuk. A vevő számára fontosabb 300-400 forint árkülönbség, mint a gyártási idő ismerete (kizárva persze a tényleg túltárolt gumikat).

zoli_ 2017.05.03. 11:55:11

Aztán a gumisokról:

1. Köszönés az igen ritka és kivételes tulajdonság.
2. A gumi centírozása nem ördöngösség, mégsem sikerül a nagyrészének. Lehet, a gépet karban is kellene tartani?
3. Az autót az emelési pontnál kellen megemelni. Nem ahol sikerül.
4. Ez a legdurvább, aki nem ismeri a nyomatékkulcsot annak a kezét törném le. Mi a f@szért kell hosszú vascsővel meghúzni a kerékcsavarokat? Ha defektem van, mit csinálok, mivel szedjem le?
Előfordult ez is, és nem értette a bunkója mi bajom van.

Kulani 2017.05.03. 12:02:47

@Kinca68:
"10. Elég szomorú, hogy nem kötelező átvennetek. A díjazás persze más kérdés."

Átvesszük. De nem ingyen. A gumik árába termékdíj van építve. Ezt a gumikereskedők befizetik a Nagy Közös Kasszába. A Nagy Közös Kasszából közbeszerzést írnak ki a veszélyes hulladék díjtalan átvételére. Megnyeri egy cég, aki aztán mégsem viszi el a gumikat, csak a költségvetési pénzt rakja el. Ilyenkor mit tudsz tenni? Hívod azt a céget, ami megszabadít a gumi csontvázaktól, de csak pénzért. Hát így megy ez Magyarországon.

"9. Ha megvette, akkor azért szólj neki, hogy legközelebb előbb tájékozódjon, ha még nem vette meg, akkor ugyan kitől kérjen tanácsot, ha nem tőled?"

Ez a szituáció arra vonatkozik, amikor már megvette. Ha megkérdezi, elmondom a véleményem. Igyekszem azért tompítani :-) De ez egy kellemetlen helyzet minden gumis számára. Ezért írtam, hogy a kérdés idegesítő.

"8. Egyért már igen, de kettőért még senki sem kért felárat, ne etess."

Tizenhárom éve tolom az ipart. Voltam a gumikereskedelemben, multinál alkalmazott. Pár éve a saját bizniszemet tolom. Nem hiszem, hogy bárkit etetnem kéne. Nézz be egy webshopba. A gumi ára nem változik, csak a kiszállítás díja. Nem mindenhol, de ahol eleve alacsony árréssel dolgoznak, ott ez teljesen általános.

"6. Előzd meg. Időpont egyeztetéskor közöld vele, hogy legyen pontos, mert késés esetén nem garantálsz semmit."

Hogy ez mekkora ötlet! Nyilván nekünk még nem jutott az eszünkbe.... Csak sajnos nem mindig működik.

"5. OK - bár ez globálisan idegesítő. Te se próbálkozz máshol! :)
4. Lásd 5-ös pont."

Igen, ez az egész írás nagyrészt a Nagy Magyar Valóságról szól. Hogy én mit gondolok az áfázásról, illetve az adók mértéke kontra az adóbevételek átlátható és értelmes elköltéséről, az egy dolog. A bejegyzés arra vonatkozott, hogy a személyautó abroncsok áfája nem visszaigényelhető, nincs benne mozgástér. Tehát még ha egy gumis esetleg vállalkozna is valami cselre, a gyakorlatban akkor sem tudja megoldani. Ezért 2idegesítő" ez a felvetés is.

"3. Hangsúlyozd a hozzáadott értéket! Pl. a kifogástalan szolgáltatást, rugalmasságot, vevőcentrikusságot stb."

A magyar piacon ezek nem érnek semmit, ha a másik helyen 300 forinttal olcsóbban megkapod ugyanazt a terméket.

"2. Idegesítő, hogy nem tudod megválaszolni. Úgy rendeljen, hogy hozol amit hozol? Te megteszed ezt máshol?"

A guminál a DOT-szám egyáltalán nem olyan fontos adat, ahogy az emberek hiszik. Erről írtam egy hosszabb, részletesebben kifejtős cikket. Link feljebb. Ezért nem regisztrálják a gumikat beraktározáskor a DOT-szám alapján. Ha a beraktározáskor (és így a kiszállításkor) nincs rögzítve a DOT-szám, akkor ez az adat sajnos nem ismert. Ha bemész a pékhez, és kérsz egy zsemlét, nem tudhatod, hogy reggel nyolckor vagy kilenckor sütötte. De abban biztos lehetsz, hogy friss árut kapsz. (Vagy ha tegnapi a zsemle, akkor olcsóbban viheted el, zsemlemorzsának még jó lesz.)

"1. Hát, ja. :) Piaci rés: csapágyazott felniközép-jelvény, alján súllyal. Ezek megvennék."

Nem vennék meg. Ha benne van az alapszolgáltatás árában, akkor kell. Pénzt nem adnának érte. "Ezek" ilyenek :-)

Kulani 2017.05.03. 12:04:01

@zoli_: "Előfordult ez is, és nem értette a bunkója mi bajom van."

De ugye ő volt a legolcsóbb a kerületben? ;-)

Kulani 2017.05.03. 12:13:44

@agytörzsy prof:

"10 - A gumisok nagy része az otthagyott használt gumikat simán elpasszolja ha még van rajta egy kis minta, mérettől és mintától függően néhány ezer ft/db áron."

Gondolod te. A használt gumi piac is egyre "igényesebb." Nézz csak rá a Facebook-csoportokra. Mindenki max 2 éves, minimum 6 milliméteres gumikat keres - negyedáron. Azokat a gumikat, amiket egy gumisnál otthagynak, abszolút nem lehet senkinek továbbadni. Egyszer gyere el hozzánk, megmutatom a "választékot."

"9 - A Linglong is jó ha a matizra kell templomba meg piacra járósnak. Normál autóra normál igénybevételre viszont nem jó."

Nem ezzel van a gond. Hanem hogy ezt hogy mondod meg a büszke béemvésnek, aki azt szeretné hallani, hogy az évtized vételét csinálta?

"8 - Sokszor vettem már kettesével gumikat, soha nem számoltak még emiatt felárat."

A legtöbb webshop más áron szállít ki két gumit, mint négyet.

"7 - Nos igen, a szolgáltató szektorban végzett munka egyik velejárója a hülye kérdések elviselése."

El van viselve :-) De néha az ember a saját blogján megírhatja, amit gondol, nem?

"6,5,4 - Tipikus ügyeskedős, tenyérdörzsölős urambátyám kérdés. Negatív válasz simán elfogadott."

Ha nálam próbálkozik elsőre, akkor hülyének néz, és továbbmegy. Ha én már a harmadik-negyedik vagyok, akinél ugyanezt hallja a próbálkozására, akkor esetleg elhiszi és elfogadja a negatív választ.

"3 - Akkor vegye meg a neten ötszázzal olcsóbban."

Egyfelől igen, másrészt ezeknek az embereknek a nagy része is visszajön ám, amikor kiderül, hogy összességében mégsem olyan olcsó, ami elsőre annak tűnik.

"2 - Én sem szívesen vennék "új"-ként értékesített gumit 2-3 éves elfekvő raktárkészletről. Mert az már nem új, hanem 2-3 éves, még akkor is, ha egy métert sem gurult. Olyan volt már, hogy tavasszal vett nyári gumi előző évi gyártás volt, ezzel semmi gond, de a több éve pihentetett kaucsukot nem ildomos új gumiként rásózni a vevőre."

A nagykerek tipikusan jelzik a két évnél idősebb gumikat, ezeket gyakran (de nem mindig) eleve olcsóbban kapjuk meg mi is, olcsóbban is adjuk tovább. A probléma mindig a határesetekkel van. Most, május elején elfogadnál-e egy 2015 végi gyártású gumit? Másfél éves. De a DOT-száma szerint már kettő. Én tényleg azt gondolom, hogy ezzel semmilyen gond nincs. De a vevők egy nagy része meg elájul. Lásd a részletesebb írásomat, link a cikkben.

"1 - Tőrőlmetszett hülye, nem érdemes idegeskedni rajta. Fapofával kell adni egy igen/nem választ, és továbblépni."

:-)

Kulani 2017.05.03. 12:16:15

@A nick név már létezik: "A tisztelt vevőnek is lehet esetleg olyan szakmája, tudása, amihez meg te nem tudsz hozzászagolni, és kérdezel hülyeségnek minősülő dolgokat... Szóval csak óvatosan a listázgatással! :) "

Nem hiszem, hogy bármi sértőt írtam volna.

ROTFL Manó 2017.05.03. 12:19:59

@Kulani: Éjszaka, amikor senki nem látja, én odavinném annak a cégnek a bejárata elé a használt gumikat, aki aztán mégsem viszi el a gumikat, csak a költségvetési pénzt rakja el.

Lelkiállapottól függően vagy meggyújtanám, vagy nem. Attól függ, aznap hogy keltem. Jól kormol.

zoli_ 2017.05.03. 12:21:23

@Kulani: Most ez így komoly? Hiába kezdesz ócsárolni, és szarrágózni. A gumisoknál nagyrészt olyanok dolgoznak, akikre a felmosást sem bíznám rá. A szakemberek hiánya meglátszik, a " szolgáltatás" színvonalán. Egyébként egy öreg gumis volt, aki mindig jól megcsinálta amit kellett. Oda jártam évekig. De felvett valami kretént aki hozta a vascsövet, hogy a keresztkulcsra ráerősítsen, hogy biztos meg legyen húzva.

Tavaly egy kretén, a kerékagycsavart kezdte letekerni, és nem nem az volt a legolcsóbb, csak épp útba esett.

Kulani 2017.05.03. 12:21:41

@becsibacsi: "Ausztriában pl. nem használható 6 évnél idősebb gumi."

Ez a dolog időnként előkerül, de még soha senki nem tudta megmutatni, hol van ez leírva. Itt az eredeti szabályozás az osztrák belügyminisztérium honlapján:

www.bmvit.gv.at/verkehr/strasse/sicherheit/winterreifen.html

Kulani 2017.05.03. 12:30:14

@GallaiG:
"Hogy már blogja is van az ilyen posztkommunista vevőcikizésnek, az már sok! Figyelj bakker: The customer is always right. Írd be a fordítóba! Vagy azt, hogy The buyer is the king."

Én meg azt mondom: kettőn áll a vásár. Ez is egy régi magyar szólás. És ebben is sok igazság van.

"Így mondják azon a sz@r, rothadó Nyugaton, ahol nem fertőzte meg az agyukat 40 év kommunista diktatúra, amelyben a "szolgáltató", az eladó gyakorolt "kegyet" a kiszolgáltatott vevőnek."

Valamit félreértettél. Itt szó sincs vevőcikizésről. Itt idegesítő kérdésekről van szó. Mivel jól nevelt kereskedő vagyok, szemtől szembe nem szoktam megmondani a vevőnek, hogy idegesítőt kérdezett. Viszont ha van egy blogom, miért ne írhatnám le általánosítva? Itt kevesen vagyunk gumisok, sokan vagytok vásárlók: ez egyféle ismeretterjesztés, hogy ha egy felvetésre negatívan válaszolunk (udvariasan, de negatívan, például az áfázós kérdésre), az miért van, mi van a háttérben.

"Az ilyen blogok a garancia rá, hogy sohasem fogunk eljutni oda, nem heverjük ki a kommunizmust 100 év alatt se. Agyilag biztosan nem, mint látható. "

Remélem, hogy ez a blog is azt a szemléletet szolgálja, hogy próbáljuk ne mindig a saját igazát keresni, vegyük számításba a másik szempontjait is. Egyáltalán, mérjük fel, hogy a másiknak is lehetnek szempontjai.

Peace.

becsibacsi 2017.05.03. 12:33:00

@Kulani: Semmi gond, köszi, hogy megosztottad a linket, de azért paragrafus ide vagy oda, az ÖAMTC vizsgán simán kivágják az autót/motort/utánfutót, ha idős a gumi. :)

Kulani 2017.05.03. 12:35:22

@Bambano: "eddig minden esetben jelentős árkedvezményt kaptam a webshopjukban feltüntetett árakhoz képest. a jelentős ebben az esetben 60%-nál nagyobb."

A webshopok nagyon pici árréssel dolgoznak, gyakran 5 százalék alatt. Legalábbis azok, akik versenyeznek egymással az Árukeresőn vagy az Árgépen.

Az tény, hogy a lsitaárakhoz képest el lehet érni 60% kedvezményt is. Például miskolci barátaim mindig feltüntetik a listaárat is a saját webshopjukban:

www.autogumibolt.hu/autogumi/kereses/205_50__17__Mind_gumi.html

De valójában a listaárral senki nem foglalkozik. Az oldalon mutatott, gyakran valóban az 50%-ot is meghaladó "kedvezmények" ugyanakkor nem extra jó árak, simán csak versenyképesek más webshopok áraival.

tatai 2017.05.03. 13:20:43

@Bambano: az a listaár. Abból minden nagyker, és gumis ad. Ki mennyit.

Bambano 2017.05.03. 13:37:44

@bbnet1: az ugye megvan, hogy az f1-es futamokon a szerelők nem kapnak fizetést?

@szcsongor: opel vectrám van, a gyári mérete 215/50R17. ez egy viszonylag ritkább méret, ha erősített oldalfalús, peremvédős gumit veszel rá valami rendesebb fajtából, annak ennyi az ára. a legutóbbi nyári gumicserénél csak azon spóroltam 18 rugó/kerék összeget, hogy az egyel nagyobb váltóméretét vettem.

@tatai: tudom, hogy listaár, de ez akkor is kamu, hogy megnézem a webjén a gumi árát, 110 rugó, bemegyek a műhelybe, 33-ért ideadja. máshol nincs ekkora árkedvezmény, egy 100 rugó körüli cuccból 10-15 rugót engednek max, nem 75-80-at.

11110000 2017.05.03. 13:40:40

@GallaiG:
Hát te se nagyon járhattál még Nyíregyházánál nyugatabbra, de ahogy látom, sok cikket olvastál már arról, hogy ott mennyire jó.
A valóság kicsit más.

11110000 2017.05.03. 13:41:25

@Bambano:
"az ugye megvan, hogy az f1-es futamokon a szerelők nem kapnak fizetést?"
Ja, ingyen dolgoznak...
Mert oda csupa hülyét vesznek fel.

Bambano 2017.05.03. 13:48:14

saját gumis tapasztalataim:
- mindenféle michelin certtel teleaggatott gumisnál megveszem a michelin gumit, amit később egyszer sem tudnak hibátlanul kicentrírozni. városban másik gumis ki tudja.
- beültem az asszony autójába, két kanyar meg két fékezés után kiszaladt a számon, hogy ez f.s. kedvenc gumisomhoz el, főnököt kirángat, nézze már meg a gumit. dot 2011. Mondja, hogy jó ez még 4 éves. mondom lesz az 6 is, már 2017-et írunk. :) utána még vitatkoztam vele egy félórát, mert szerinte jó volt a gumi, szerintem meg nem, mire rábeszéltem, hogy mégiscsak el akar nekem adni négy új gumit és fel akarja rakni (nem csúcsidőben volt, volt üres kapacitás)
- viszem a vectrát kerékcserére, felteszik a kereket, kérdezik, hogy mennyit fújjanak bele. mondom előre 3-at, hátulra 2.9-et. ilyenkor mindig következik egy legalább 10 perces vita, hogy szerintük nem teherautó, fújnak bele 2.2-t. mondom be kéne fejezni a vitát, elgyalogolni a tanksapka fedeléig, beragasztott gyári nyomástáblázatot elolvas, értelmez. és ALKALMAZ.

Kulani 2017.05.03. 13:49:03

@Bambano: "máshol nincs ekkora árkedvezmény, egy 100 rugó körüli cuccból 10-15 rugót engednek max, nem 75-80-at. "

Pedig ez teljesen normális. Történelmileg így alakult, hogy a hivatalos listaárnak semmi köze a valsóságos árakhoz.

Bambano 2017.05.03. 13:50:52

@11110000: én is nehezen hittem el, de ezt mondták egy riportban. persze lehet, hogy úgy értették, hogy a szerelőnek van fizetése azért, mert a főhadiszálláson dolgozik, de azért, hogy vasárnap ott van a futamon, plusz pénzt, túlóra díjat, nem kap.

Bambano 2017.05.03. 13:52:06

@Kulani: ha már összefutottunk, hagy offoljak egy kérdést. te feltennéd a pilot sport 4-et az autódra, ha nagyteljesítményű gumira vágysz?

Kulani 2017.05.03. 13:54:14

@Bambano: "opel vectrám van, a gyári mérete 215/50R17. [...] csak azon spóroltam 18 rugó/kerék összeget, hogy az egyel nagyobb váltóméretét vettem."

A 215/50R17-ről 225/45R17-re váltás legnagyobb problémája a felni szélessége. A 225/45-ös gumi biztonságosan csak 7" széles felnire szerelhető, a 215/50-es 6" és 6.5" szélesre is. Ha a gumit keskenyebb felnire szereled, le tud róla fordulni. Gondolom, ezt azért megnézted, mielőtt a szélesebb gumi mellett döntöttél.

Kulani 2017.05.03. 13:55:21

@Bambano: " te feltennéd a pilot sport 4-et az autódra, ha nagyteljesítményű gumira vágysz?"

Igen, szerintem az az egyik legjobb sportgumi.

Bambano 2017.05.03. 14:00:22

@Kulani: én nem néztem meg semmit, azért hordom hitelesnek tűnő gumishoz az autómat, hogy értsen hozzá ő. van mindenféle michelin plecsnijük, nem akarok helyettük tudni mindent.

de szerintem ha fennállna, hogy lefordul a gumi arról a felniről, akkor már lefordult volna az elmúlt 3-4 évben, mióta ez a gumi van rajta :)

kösz.

Plumper_ 2017.05.03. 14:57:55

1. a gumiszerviz nyitva tartása pont olyan idegesítő, mint pl. a banké. akkor dolgoznak, amikor az autós jóember is dolgozik. mikor vigyük oda az autót?!

2. pont a Linglong egy jófajta gumi :-) jók a tulajdonságai és tartós. titkos tipp, de aki sznob, az vegye meg ugyanazt 2szer annyiért mislen meg gúdjír felirattal.

3. igen, engem is érdekel, mi mennyibe kerül. én sem sz@rom a pénzt, hanem megdolgozok érte.

Burpi Turpi 2017.05.03. 15:22:33

@Plumper_: A 2. pontoddal teljesen egyetértek, kivéve hogy egy szavad sem igaz belőle.

eßemfaßom meg áll 2017.05.03. 17:24:37

@GallaiG: Te ugye nem vagy utcáról betérő ügyfelekkel dolgozó szolgáltató?

eßemfaßom meg áll 2017.05.03. 17:27:28

@Plumper_: "1. a gumiszerviz nyitva tartása pont olyan idegesítő, mint pl. a banké. akkor dolgoznak, amikor az autós jóember is dolgozik. mikor vigyük oda az autót?!"

1. Plumpermunkahelye nyitva tartása pont olyan idegesítő, mint pl. a banké. akkor dolgoznak, amikor a Plumpermunkahelyénekszolgáltatásátigénybevenniakaró gumis/bankár is dolgozik. Mikor vegyük igénybe a Plumpermunkahelyeszolgáltatását?!

CharlieBrown 2017.05.03. 17:38:18

Akinek egyformán álló kerékagy kupak kell, el kell navigálni a legközelebbi Rolls Royce szalonba. Ennyi. :D

Nincs közöttünk csicska 2017.05.03. 17:50:33

Akinek nem jön házhoz a gumia, sikeres ember nem lehet.

Kovacz Lojzi 2017.05.03. 19:42:20

A gumis szolgáltató. Ne idegeskedjen, hanem kezelje normálisan az ügyfelet!

akozma 2017.05.03. 20:30:40

"Áfa nélkül pont 27 százalékkal olcsóbb – lenne."

Igen, ha 37% lenne az áfa.
De így 27% áfa mellet csak 21,26%-kal lenne olcsóbb áfa nélkül.

A többi amúgy rendben is van és érdekes is.

GallaiG 2017.05.03. 20:42:40

@11110000:
"Hát te se nagyon járhattál még Nyíregyházánál nyugatabbra, de ahogy látom, sok cikket olvastál már arról, hogy ott mennyire jó.
A valóság kicsit más."
Ha nem jött le, mennyire nincs igazad ezzel a feltevéseddel, akkor a szövegértéssel is bajod van.

Pan Modry 2017.05.03. 20:51:47

Kulani,

Mi az oka annak hogy tipikusan nem vallaljak a gumisok hogy adott helyre kimennek, cserelik a szettet, en meg atutalom. Mindegy hogy este a hazam elott vagy nappal melohelyen. Szerintem egy csomo ember fizetne ezert plusz 20-30 ezer forintot hogy ne a sajat idejet bassza ezzel. Mennyiert tudna egy ilyen gumis muhely egy ilyen munkat elvallalni realisan amiben benne van a kiszallas, a munkaerokoltseg es a gumis profitja?

eßemfaßom meg áll 2017.05.03. 21:20:28

@Pan Modry: "Szerintem egy csomo ember fizetne ezert plusz 20-30 ezer forintot"

Szerintem nem.

bbnet1 2017.05.03. 21:27:15

@Bambano: Szia!
Nem tudtam, mennyit keres, de nem is ez volt a lényeg. Ő értette a viccet és megfelelő humorral válaszolt, amit én is megértettem. Ennyi. Megvolt a közös hang és megszűnt a " lehet, hogy át fog B....ni" érzés. Sokkal nyugodtabban szólok neki, ha bajom van.... (de még nem volt)
És ezek után akkor is nála vettem az új garnitúrát, ha darabonként 1-2 ezer forinttal drágábban adta, mint egy román webshop.

Off:
Elsőre ezt a cikket találtam:
www.blikk.hu/sport/forma-1/a-kerekanyat-846-ezerert-csavarjak-a-forma1-ben/6np5hgn

Pan Modry 2017.05.03. 21:28:47

@eßemfaßom meg áll:
Nezd, bp-en elmenni egy gumishoz a munkahelytol legyen fel ora, raszamolsz plusz 20perc buffert hogy akkor se kess ha fos a kozlekedes. Utana ott toltesz brutto egy orat (vagy tobbet ha meg vannak csuszva), es utana legyen plusz fel ora haza/vissza meloba.
Igy olyankor kursz el a napodbol majd 2.5 orat hogy balanszirozol a munkahely es ovoda kozt, szerintem nagyon sok embernek megerne az egy huszast pluszban hogy megsporolja ezt a 2.5 ora szopast. De mivel nem vagyok gumis ezert nem tudom hogy egy ekoruli osszegbe belefernenek e a gumis vallalkozo koltsegei plusz az elvart profitja!

Kulani 2017.05.03. 21:29:53

@Pan Modry: "Mi az oka annak hogy tipikusan nem vallaljak a gumisok hogy adott helyre kimennek, cserelik a szettet, en meg atutalom. "

Nyitott kapukon dörömbölsz :-) Van egy csomó mobil gumis, legalábbis Pesten, akiknek ez az üzleti modelljük. Ráadásul nem is plusz 20-30 ezer a felár, hanem ennek csak a töredéke.

Itt egy pár:

www.mobilgumiszerviz.eu/
uszicar.hu/
gumiarena.com/portfolio-items/mobil-gumiszerviz/#gumiszereles
vandorgumis.hu/

(Ez nem ajánlás. Nem ismerem a munkájukat, csak amit a weboldalon látok.)

Szabványok 2017.05.03. 21:31:20

@Lucifer Morningstar: Kívánom, hogy a gumis menjen be egy étterembe és amikor rendel, akkor a pincér azt mondja:
- Még nem láttam a húst, amit hozni fogok önnek, mert az a hűtő mélyén van. De húsaink 90%-a friss!

A többi meg egyszerű, könnyen megválaszolható kérdés. Nem értem mi a problémája vele a gumisnak? A vevő lehet, hogy élete első gumiját szerelteti, nem lehet mindennel tisztában.
Megkérdezi, hogy leadhatja-e a régi gumit? Válaszolni kell, hogy:
1) nem,
2) igen,
3) igen, de 500Ft/db.
Miért kéne ezt nekem tudnom? Azért van szám, hogy megkérdezzem és azért van a gumisnak szája, hogy válaszoljon.
(A mutyizási kérdések más tészta, az tipikus magyar, összekacsintó, ügyeskedő hozzáállás, ami szorgos népünk hányatott története során alakult ki.)

Pan Modry 2017.05.03. 21:37:11

@Kulani:
Na, ez szuper, amikor még MO-on laktam az akkori gumis cegtol nem akartak kijonni, de mivel naluk taroltam a masik szettet ezert tul sok valasztasom nem volt.

Kulani 2017.05.03. 22:06:58

@Szabványok: "Még nem láttam a húst, amit hozni fogok önnek, mert az a hűtő mélyén van. De húsaink 90%-a friss!"

Itt teljesen másról van szó. Itt minden hús friss, csak abban van különbség, hogy ma reggel vagy tegnap délután vágták-e le az állatot. (És ha tegnap délután, akkor rendesen, hűtőben tárolták, minden előírást betartva.)

dr utcai arcos 2017.05.03. 22:22:56

@Pan Modry: bezony. Suzukira 10e-ért cserélt a mobil gumis 4 gumit ;).

subtotal 2017.05.03. 23:05:17

@Kulani: értem én, hogy a vevő hülye és nem fontos, de ha tudni akarja, akkor az egy fontos info kellene legyen a kereskedőnek. legyen megkérve a friss gumi ára, de ez nekem is farmelléki duma, hogy "azmégugyanolyanjó" - hát nem, változik simán az összetétel de még akár a minta is évről évre.
Tavasszal egy tavalyi év második felében gyártott gumi teljesen oké, de egy 1 éve a raktárban aszalódó nekem nem felel meg.
Húsos hasonlattal élve ez kábé olyan, mint ha felvágottból megkapná az ember csak a végét...mi bajod, az íze ugyanaz, hűtőben volt bizisten!
Amúgy miért van az, hogy bizonyos gumit, ha megfeszülsz se tudsz megvenni itthon, annak ellenére, hogy a) itthon gyártják b) a többi gumi nagyrésze is német raktárakból jön (Hankook S1 evo K107 volt ilyen tavaly, régebben meg a H730)?

Kulani 2017.05.03. 23:56:04

@subtotal: " legyen megkérve a friss gumi ára, de ez nekem is farmelléki duma, hogy "azmégugyanolyanjó" - hát nem, változik simán az összetétel de még akár a minta is évről évre."

1) Ha a friss DOT-számú gumit drágábban árulnánk, akkor mindenki megelégedne a régebbi, max 2 évessel. Csináltunk rá kísérletet. 2) Ha egy gumigyár belenyúl a gumikeverékbe vagy a mintába, a legcsekélyebb változást is jelzi. Innen van a sok EVO, meg Mk2 minta.

"Tavasszal egy tavalyi év második felében gyártott gumi teljesen oké, de egy 1 éve a raktárban aszalódó nekem nem felel meg. "

Gondolom a pékségben is kikéred magadnak, ha a kiflidet nem reggel 9-kor, hanem reggel 8-kor sütötték ki. A kiflit aznap el lehet adni, ha rendesen tárolták. Az autóguminál ez a határ hivatalosan öt év, szigorítva-szűkítve is legalább két év.

A nagykerek a 2 évnél idősebb gumikat tipikusan jelzik, és olcsóbban adják. A 2 évnél fiatalabb gumikkal meg tényleg minden rendben van.

"miért van az, hogy bizonyos gumit, ha megfeszülsz se tudsz megvenni itthon, annak ellenére, hogy a) itthon gyártják b) a többi gumi nagyrésze is német raktárakból jön (Hankook S1 evo K107 volt ilyen tavaly, régebben meg a H730)?"

A Hankook gyorsan vált modellpalettát. A K107 helyét átvette a K117 (S1 EVO2), a régiek gyártásával leálltak már korábban, kiárulták a készleteket és kész. Más gyártók finomabban vezetnek ki termékeket, a Continental Premium Contact 6 megjelenésekor még rendelhető a PC2 is, igaz, a legtöbb méretben már drágább a friss mintánál.

VooDooQky 2017.05.04. 00:03:27

Szösszenetek:

"Na most akkor merre forog?"
Forgásirányos abroncs, az oldalán ugró szarvas pózol oldalpozícióban, mint díszítőelem. Kedves autós a szarvas ugrásirányát vélte a gumi forgásirányának vélni. Legalább 20 percig kellett vele vitatkozni, győzködni arról, hogy az nem az, de hajthatatlan volt.

Volt hasonló történet még nevezetesen az Uniroyal Rainsport 3 nevű abronccsal, mely asszimetrikus mintázattal rendelkezik (külső/belső oldalas) és autóra szerelve jobb oldalt feltűnően úgy mutat mintha rossz forgásirányba lenne felszerelve a gumi. Hiába a nagy betűkkel OUTSIDE felirat, kedves sofőr nem értette meg, hogy az nem dísznek van odaírva. A vége az lett, hogy konstatálta, hogy az szar, vegyük le mert át akarjuk verni, jobb oldalra is balos gumit akarunk neki eladni, mert biztos rajtunk maradt, majd elment. Délután visszajött azzal, hogy máshol is hülyék, és vesz inkább 4 másmilyet.

Kulani 2017.05.04. 00:06:43

@VooDooQky: "Délután visszajött azzal, hogy máshol is hülyék, és vesz inkább 4 másmilyet."

Igen, az Uniroyal Rainsport 3 trükkös cucc :-)

VooDooQky 2017.05.04. 00:10:04

Ja trükkös, zsír újonnan felszerelve amikor az embernek ezt nem bírod megmagyarázni, és már állna be a következő időpont, na az még milyen trükkös^^

11110000 2017.05.04. 00:44:16

@GallaiG:
Nagyon naiv elképzeléseid vannak a nyugatról, igaz, már 2 mondatot csaknem hibátlanul le tudsz írni angolul is.
Én meg éltem pár országban már Nyugat-Európában meg Amerikában is, és tudom, mennyire marhaságot irkálsz.
Hát röviden ennyi.

@Bambano:
Nyilván a versenyért nem kapnak külön pénzt, de egyébként kb. 10-15-ször annyit keresnek, mint egy átlag autószerelő ugyanabban az országban. Pedig magyar szemmel/zsebbel az átlag autószerelő keresete is egy vagyon (3000 euró környéke) - és ezek alkalmazottak, nem vállalkozók.

Bambano 2017.05.04. 01:53:43

@Kulani: ha a gumi betölti a hatodik évét, akkor kuka. függetlenül attól, hogy a mintázata milyen állapotban van. tehát ha egy gumit mondjuk 4 évig használnék, de 5 éves kora előtt nem sokkal sózza rám a gumis, akkor az általam elvárt élettartama a negyedére csökken, tehát átvernek.

tehát teljesen jogos a vevő elvárása, hogy ne sózzanak rá túltárolt gumit, mert az neki anyagi veszteség.

Bambano 2017.05.04. 02:06:12

@Pan Modry: most képzeld el, hogy megrendeled otthonra a házhozjövő gumicserét.
kijön valaki valami nagyobb mikrobusszal. amikor megjön, fél óra alatt beszintezi a centrírozó gépet. kicentrírozza a kereket, majd rájön, hogy nem jó a szintezés, nekifog újra. majd utána egyedül végigtolja a lekapom a kereket, leszedem a gumit, felrakom az újat a felnire, centrírozom, felrakom az autóra...

na ezzel szemben egy rendes gumisnál (pláne, ha nem gumit tároltatsz be, hanem szerelt kereket) az van, hogy leadod mondjuk áprilisban a téli kerekedet, azt beszórják egy rakátrba. amikor lement a nagy hiszti, például júliusban, akkor kiszedik az összeset, letakarítják, megvizsgálják, kicentrírozzák és beteszik újra a raktárba. amikor ősz végén mész a téli kerekedért, akkor kikapják a raktárból, felfújják, felrakják és mehetsz.

nekem a vörösvári úti abroncs kereskedőháznál a rekordom 7 perc volt. rájuk telefonáltam, még pesten szlalomoztam, mikor már megírták a munkalapot és kikapták a kerekeket a raktárból. az udvarra befordulva azzal a lendülettel felküldtek az állásra, négyen nekiugrottak és pikk-pakk lecserélték. a 7 percbe még a fizetés is belefért.

11110000 2017.05.04. 02:13:02

@Bambano:
Nem cenrtíroz, hanem centíroz.
Ahogy pl. nem marsírozik, hanem masírozik. Pedig az is a marschieren és nem a maschieren szóból ered (főleg mivel utóbbi nem létezik).

Etimológia nem lényeg, a nyelv átalakítja a szavakat. Ennél jobban is, te sem mondod a függönyre, hogy forhang, esetleg azt, hogy firhang. És a fertály sem fertájl (vagy fírtájl, amiből ered: vierteil).
A nyelv már csak ilyen.

A centríroz ráadásul nyelvtörő is lenne a sok mássalhangzó miatt, a magyar azt nem szereti, ezért kiejt mássalhangzókat.

11110000 2017.05.04. 02:13:36

Szóval nem centríroz.

Bambano 2017.05.04. 02:20:48

@11110000: értem, de én a kékre nem mondom, hogy zöld, mert egyszerűbb kimondani.
a centírozás mást jelent. tehát nem mondhatom két, műszakilag különböző dologra ugyanazt a szót.

vagyis a guminál zajlik centírozás is, meg centrírozás is. de ha neked nem tetszik, mondhatok helyette kiegyensúlyozást.

11110000 2017.05.04. 03:44:25

@Bambano:
Nem mást jelent, hanem a centrírozás nem létezik, csak egyesek erőltetik, viszont teljesen ellentétes a magyar nyelv sajátosságaival.
Ilyen a magyar nyelv.
Amit te csinálsz, azt nevezik túlkompenzálásnak, megpróbálod mutatni, hogy te márpedig tudod, mi az eredeti, hogy ne nézzenek butának. Pedig esetenként pont emiatt néznek annak (legalábbis ezen a téren).

A teljes szakma (autószerelők és gumisok) centírozásnak nevezi. Hogy aztán néhány okoskodó beleköt, hogy de nem az a szó eredete, mert... nos, a magyar nyelv magasról szarik abba, hogy mi a szó eredete, átvette valahogy, és úgy használja.

Legjobb példa rá a média, ami körül iszonyatos hiszti volt vagy 10-15 éve még (mert a sajtó már nem volt elég jó, mint addig) az amatőr (bár ésszel csak hiányosan megáldott) okoskodók között , hogy most akkor médiák vagy médiumok, mire néhány nyelvész azért rávilágított, hogy a kutyát nem érdekli, hogy használta ezt a latin, az egy másik nyelv más szabályokkal, a magyar meg úgy használja, hogy média egyes szám, médiák többes szám. Mert a magyar nyelv ilyen.
(Érdekes, hogy azon senki nem akadt fenn, hogy nem fóliák, hanem fóliumok lenne a helyes, pedig tök ugyanarról van szó, ugyanolyan ragozású a latin eredetije, mindkettő -um végű semlegesnemű főnév. Csak amikor a fólia szó elterjedt, a sok okoskodó hülye még nem kapott közlési felületet, azóta meg sajnos igen. Szóval az internetnek is vannak hátrányai.)

eßemfaßom meg áll 2017.05.04. 07:10:11

@dr utcai arcos: "Suzukira 10e-ért cserélt a mobil gumis 4 gumit ;)" 10ezerért házhoz ment, leszedte a felniket, lecserélte a gumit a felnin, centrirozta, visszaszerelte majd adott áfás számlát?

eßemfaßom meg áll 2017.05.04. 07:23:37

@11110000:" A teljes szakma (autószerelők és gumisok) centírozásnak nevezi."

A te falusi betanított gumiszerelőd szóhasználatát ne általánosítsd egy szakmára. Nem mindenki kegyelemkettessel ment át nyelvtanból.

subtotal 2017.05.04. 08:57:59

@Kulani: én olyan ügyfél vagyok, aki pontosan tudja, milyen márkájú és típusú gumit akar. Készséggel elhiszem, hogy nem én vagyok az átlag, de szerintem egyedül se vagyok.
A reggeli kiflit nekem nem adják el késő délután, mikor vásárolni megyek, az biztos, ott hagyom és kész. /Főleg, hogy nekem a friss kiflit se :)/
Ha a gumis nem garantálja, hogy új a gumi, akkor annyi. Fel se merül, hogy mennyi a régi és mennyi az új ára. Csak az új érdekel.
Azt gondolom, hogy azokban a méretekben, ahol én vevő vagyok, bele kell ez férjen a gumisnak is az árrésbe (255/35/18 például), főleg, hogy ez egy nem egy gyorsan forgó készlet itthon, pláne nem a Pirelli, Dunlop, Conti vagy éppen Hankook.
Ha idősebb, mint 1 év, legyen olcsóbb, biztos meg lesz a vevője annak is. De a vállvonogatás, hogy nem tudjuk, meg új az még több évnyi tárolás után is nekem nem válasz.
Volt két 7 éves Kumho-m 225/40/18-ban 4mm-rel, amit tavaly dobtam le a kocsiról elölről, hogy mind a 4 egyszerre legyen új, pedig csak a hátsók voltak kukapozitívak, mert búgtak.

A Conti PremiumContact 2-ről nem tudom elképzelni, hogy ne változtattak volna az összetételén az évek alatt, ugyanez igaz szerintem a Hankook V12 Evo-ra is (2009-ben vettem ilyet).

Kulani 2017.05.04. 09:42:56

@Bambano: "ha a gumi betölti a hatodik évét, akkor kuka. függetlenül attól, hogy a mintázata milyen állapotban van. tehát ha egy gumit mondjuk 4 évig használnék, de 5 éves kora előtt nem sokkal sózza rám a gumis, akkor az általam elvárt élettartama a negyedére csökken, tehát átvernek."

Itt egy csomó dolog keveredik. 1) az a gyakorlatban soha, ismétlem: soha nem fordul már elő, hogy egy gumis 5 éves gumit próbálna rádsózni. A jogszabályok, illetve a magyar gumis szervezet állásfoglalása alapján megtehetné, de nem teszi. És itt most nem csak a saját nevemben beszélek. 2) az, hogy te a hat éves gumikat automatikusan leselejtezed, az a te magánügyed. A gumikat akkor kell lecserélni, ha elkoptak, vagy az anyaguk elöregedett. Az elsőt mindenki meg tudja állapítani, a másodikat sem nehéz. Az elöregedett gumi színe kifakul, szürkés, esetleg szürkés-barnás árnyalatot vesz fel, a mintaárkok alján vagy a futófelület és az oldalfal találkozásánál hüvelykujjal benyomva apró repedések jelennek meg, a futófelület felüvegesedik. A szakszerűen raktározott, azaz az UV-tól és a magas hőmérsékletektől elzárt gumiabroncsok a Michelin kutatása szerint 17-szer lassabban öregszenek, mint az utcán lévők, így az öt raktéri év 107 nap öregedésnek felel meg, tehát amikor megveszed őket, akkor a hat "autós" évből még hátra van 5 és kétharmad.

Kulani 2017.05.04. 10:32:17

@subtotal: "Azt gondolom, hogy azokban a méretekben, ahol én vevő vagyok, bele kell ez férjen a gumisnak is az árrésbe (255/35/18 például), főleg, hogy ez egy nem egy gyorsan forgó készlet itthon, pláne nem a Pirelli, Dunlop, Conti vagy éppen Hankook."

Ezzel a mérettel éppen az a probléma, hogy nem forog gyorsan. Ezért nem is gyártják folyamatosan, és a kiskereskedelemben gyakorlatilag senkinél nem is fordul elő raktáron. Ezt a méretet mindenki a nagykerből hívja le. Ahol meg ugye nem rögzítik a DOT-számot. Függetlenül az árréstől (amit szerintem te valamiért sokkal nagyobbnak gondolsz a valóságosnál), nincs mód arra, hogy előre megmondjuk a gumi DOT-számát. Csak azt tudjuk mondani, ami a szerződésünkben van: 2 évnél fiatalabb lesz. Ha konkrét márkában/mintában gondolkozol, máshol is ugyanezt a DOT-számot kapod.

Kulani 2017.05.04. 10:35:25

@subtotal: "A Conti PremiumContact 2-ről nem tudom elképzelni, hogy ne változtattak volna az összetételén az évek alatt, ugyanez igaz szerintem a Hankook V12 Evo-ra is (2009-ben vettem ilyet)."

Pedig ez pontosan így van. Amikor változtatnak az összetételén, akkor már nem úgy hívják. Conti PC 2 >>>> Conti PC 5. Hankook K110 V12 EVO >>>> Hankook K120 V12 EVO 2

11110000 2017.05.04. 13:21:02

@eßemfaßom meg áll:
Valóban nem mindenki, de te ezek szerint igen.
Nézz utána autós szakkönyvekben, akár azokban is, amelyekből az autószerelő szakiskolákban tanítanak.
Én megtettem.

Persze biztos azokat is a szakmához nem értő, magyarból bukott emberek írják.
Nem te vagy az ostoba segg, véletlenül sem.

eßemfaßom meg áll 2017.05.04. 14:30:28

@11110000:

Le style, c'est l'homme.

Mindemellet aki ad magára az helyesen írja, aki meg nem azokat te véded

Bambano 2017.05.04. 15:54:27

@11110000: na ja, mert a nyelvész az majd hiteles forrás. pláne azután, hogy olyan egyszerű dolgok, mint pl. a Gellért{-}hegy helyesírásában sem tudnak megegyezni.

ugyanez a probléma, mikor az ostoba újságíró a saját fontosságába vetett teljes hittel elkezdi kavarni az anyagot a hacker-cracker-whitehat hacker témakörben. nem érdekel.

a magam részéről befejeztem ezt az offolást, mostantól egyedül vagy.

11110000 2017.05.04. 17:31:48

@eßemfaßom meg áll:
Hát mondjuk a helyesírásról már ezen egy hozzászólásod alapján se nagyon lehet mit mondanod...
Nem, te véded azokat, akik hozzád hasonlóan túlkompenzálnak.

@Bambano:
A Gellérthegy egybe akkor, ha a városrészről, kötőjellel (Gellért-hegy) akkor, ha a hegyről van szó. Elég régóta így van, 1954 óta legalábbis biztosan (akkor jött ki a szabályzat 10. kiadása).

Ha a nyelvész és az autós szakember sem hiteles forrás, akkor ki az?

Pont egy-két magát nyelvművelőnek gondoló, de nyelvészetet soha nem tanult hülye az, aki erőlteti az etimológia szerinti írásmódot/kiejtést, merthogy mi az eredeti latin szó.
De ez a magyar nyelvet rohadtul nem érdekli.

Kulani 2017.05.04. 17:48:39

A helyesírási szótár a "centríroz" alakot tartalmazza, a "centíroz" alakot nem.

www.magyarhelyesiras.hu/

szamf 2018.05.21. 14:16:52

Kbaszott grammarnazik. Én gumikról olvasnék itt-mert sok jó és hasznos komment van a témában- ezek meg kósza r-betűk létévell és hiányával töltik meg a mobil böngésző értékes felületét!
Keep calm and stfu!
A többieknek köszönöm a hasznos szakmai vitát. Azt értékelem!

Adreee81 2019.03.24. 07:12:06

Nekem a kedvencem az volt,aki otthagyta az autót,jött vissza érte egy óra múlva,és kikészült,hogy ti megemeltétek az autómat?!?
Azóta nem járt felénk szerencsére..
Lehet talált olyan gumist,aki rátelepatálja neki
süti beállítások módosítása