Mitől prémium?

2018. május 08. - Kulani

premi.jpg

A „prémium gumik” köre zárt világnak tűnik. A hozzáértők álmukból felébredve is felsorolják az öt és fél prémium márkát (abc-sorrendben: Bridgestone, Continental, Goodyear/Dunlop, Michelin, Pirelli), de azt valószínűleg ők sem tudják, mitől prémiumok ezek a márkák, illetve hogyan lehet ebbe az elit körbe bekerülni.

Tovább

Az autóipar egyik legnagyobb öngólja, evör: a „defekttűrő” abroncs

tpms-002.jpg

A neves autógyár marketing igazgatója barátja esküvőjére tartott. A meleg nyári napon is elegánsan akart megjelenni, világos öltönyt viselt. Már majdnem megérkezett a lagzi helyszínére, a vidéki kúriához, amikor egy úton fekvő fémdarab befúródott a gumijába, és defektet kapott. Bár a pótkerék makulátlanul tiszta volt, a defektes kerék leszerelésekor összekoszolta nemcsak a kezét, hanem – uram irgalmazz! – a drága alpakka öltönyt is.

Az esküvő utáni hétfőn reggel 8 óra 00 perckor már tárcsázta is az autógyár legfőbb gumiabroncs beszállítóját - nagyjából ez a sztorija a defekttűrő abroncsok megszületésének.

Tovább

Giti és az Útisólyom

ADAC nyárigumi teszt 2018 – az első reakció

adac6.jpgFüggetlenül az elmúlt napok mínuszaitól, a német autóklub, az ADAC (á-dé-á-cé) már ki is adta az idei nyárigumi tesztet. Nagy meglepetések nincsenek, hacsak az nem, hogy két gumi is kikészült a legegyszerűbb vizsgálat alatt.

Tovább

Mikor a legolcsóbb a gumiabroncs?

gumi003.jpgTéligumit venne februárban? Nyári gumit szeptemberben? Meglepően sokan gondolják azt, hogy az autógumi kereskedelem olyan, mint a ruhakereskedelem: a szezon végén vannak a leárazások, és akkor lehet a legjobban bevásárolni. Pedig nem. Érdemes inkább tanulmányozni a fapados légitársaságok jegyárusítását.

Tovább

Remek moziélmény a gumik öregedéséről

Bibendum lenyomja Hollywoodot

A Michelin csinált egy remek animációt arról, amit mi már régen leírtunk részletesen. Az emlékek felidézésére azonban kiválóan alkalmas ez a hollywoodi szuperprodukció. Reszkess, Walt Disney, Bibendum elveszi a kenyered. És igen: szakszerű tárolás során 1 év = 3 autóra szerelve. De a 10 évnél régebben gyártott gumikat mindenképp cseréljük le. Ennyike.

A nagy négyévszakos dilemma

qs003.jpg

A lapjárás két éve változott meg. A személyautó-abroncs iparban ritkán tapasztalható intenzitású nemzetközi reklámkampánnyal bevezetett Michelin Cross Climate gumi sok szempontból jelentett áttörést: a Michelinnek évtizedek óta ez az első „egész éves” gumija, ráadásul a tesztek alapján is hirtelen bekerült a „jó” gumik közé. Tavaly a Bridgestone is bemutatott egy négyévszakos modellt, idén pedig a prémiumok közül utolsóként a Continental is beadta a derekát. Akkor most már négyévszakost mindenkinek?

Tovább

Te is a teszt eredmények alapján vennél téli gumit? Ezt azért olvasd el...

tyretesting.jpgMég nyílnak a völgyben a kerti virágok, még zöldel' a nyárfa az ablak előtt, de látod amottan a téli gumiteszteket? Már megjelent az ADAC-é és az Auto Bild-é is, és készül a magyar Autónavigátor saját méréssorozata is. Hihetünk-e nekik? Tényleg az a legjobb téligumi a mi autónkon is, ami megnyeri a tesztet? És az hogyan lehet, hogy a tavalyi győztes idén a középmezőnyben szerepel? És egyáltalán, miért nem ugyanaz a sorrend a különböző teszteken?

Tovább

Tíz észrevétel az idei ADAC téligumi-teszthez

ADAC téligumi-teszt 2017

adac_2.jpgEljött szeptember vége, a téligumik bizonyítványosztásának ideje, és megjelent a gumis világ zsinórmértéke, a német autóklub tesztje. A méretválasztás mutatja, mennyire változik az (európai) autós piac. Eddig tipikusan egy kisautó-méretet és egy alsó-közepet teszteltek. Ami eddig az alsó-közép mérete volt, a 195/65R15, az mára a kicsi gumi lett, mellé pedig egy SUV-ken használatos méret, a 215/65R16 gumijait gyűjtötték be. Ez utóbbival olyasmi autók futnak, mint az Audi Q3, a Ford Kuga vagy éppen a Dacia Duster.

Tovább

Az "erősített oldalfal" legendája

overload3.jpgMegkeresett egy ügyfél, a tök sima 205/55R16 méretben keresett gumit, "lehetőleg erősített oldalfalút." Visszakérdeztem, hogy Volkswagen Sharanja van-e, vagy annak valamelyik ikertestvére, mert ebben a méretben csak ezekről tudom, hogy XL-es gumi kell rájuk. Kiderült, hogy sima Renault Mégane az autó, de a tulaj szerint az erősített oldalfal "jobban ellenáll a kátyúknak." Ekkor határoztam el, hogy megírom a blogban, mi a helyzet az XL-es gumikkal. (Fotó: www.coolcarsroom.com)

Tovább