Mikor a legolcsóbb a gumiabroncs?

2018. február 01. - Kulani

gumi003.jpgTéligumit venne februárban? Nyári gumit szeptemberben? Meglepően sokan gondolják azt, hogy az autógumi kereskedelem olyan, mint a ruhakereskedelem: a szezon végén vannak a leárazások, és akkor lehet a legjobban bevásárolni. Pedig nem. Érdemes inkább tanulmányozni a fapados légitársaságok jegyárusítását.

Tovább

Remek moziélmény a gumik öregedéséről

Bibendum lenyomja Hollywoodot

A Michelin csinált egy remek animációt arról, amit mi már régen leírtunk részletesen. Az emlékek felidézésére azonban kiválóan alkalmas ez a hollywoodi szuperprodukció. Reszkess, Walt Disney, Bibendum elveszi a kenyered. És igen: szakszerű tárolás során 1 év = 3 autóra szerelve. De a 10 évnél régebben gyártott gumikat mindenképp cseréljük le. Ennyike.

A nagy négyévszakos dilemma

qs003.jpg

A lapjárás két éve változott meg. A személyautó-abroncs iparban ritkán tapasztalható intenzitású nemzetközi reklámkampánnyal bevezetett Michelin Cross Climate gumi sok szempontból jelentett áttörést: a Michelinnek évtizedek óta ez az első „egész éves” gumija, ráadásul a tesztek alapján is hirtelen bekerült a „jó” gumik közé. Tavaly a Bridgestone is bemutatott egy négyévszakos modellt, idén pedig a prémiumok közül utolsóként a Continental is beadta a derekát. Akkor most már négyévszakost mindenkinek?

Tovább

Te is a teszt eredmények alapján vennél téli gumit? Ezt azért olvasd el...

tyretesting.jpgMég nyílnak a völgyben a kerti virágok, még zöldel' a nyárfa az ablak előtt, de látod amottan a téli gumiteszteket? Már megjelent az ADAC-é és az Auto Bild-é is, és készül a magyar Autónavigátor saját méréssorozata is. Hihetünk-e nekik? Tényleg az a legjobb téligumi a mi autónkon is, ami megnyeri a tesztet? És az hogyan lehet, hogy a tavalyi győztes idén a középmezőnyben szerepel? És egyáltalán, miért nem ugyanaz a sorrend a különböző teszteken?

Tovább

Tíz észrevétel az idei ADAC téligumi-teszthez

ADAC téligumi-teszt 2017

adac_2.jpgEljött szeptember vége, a téligumik bizonyítványosztásának ideje, és megjelent a gumis világ zsinórmértéke, a német autóklub tesztje. A méretválasztás mutatja, mennyire változik az (európai) autós piac. Eddig tipikusan egy kisautó-méretet és egy alsó-közepet teszteltek. Ami eddig az alsó-közép mérete volt, a 195/65R15, az mára a kicsi gumi lett, mellé pedig egy SUV-ken használatos méret, a 215/65R16 gumijait gyűjtötték be. Ez utóbbival olyasmi autók futnak, mint az Audi Q3, a Ford Kuga vagy éppen a Dacia Duster.

Tovább

Az "erősített oldalfal" legendája

overload3.jpgMegkeresett egy ügyfél, a tök sima 205/55R16 méretben keresett gumit, "lehetőleg erősített oldalfalút." Visszakérdeztem, hogy Volkswagen Sharanja van-e, vagy annak valamelyik ikertestvére, mert ebben a méretben csak ezekről tudom, hogy XL-es gumi kell rájuk. Kiderült, hogy sima Renault Mégane az autó, de a tulaj szerint az erősített oldalfal "jobban ellenáll a kátyúknak." Ekkor határoztam el, hogy megírom a blogban, mi a helyzet az XL-es gumikkal. (Fotó: www.coolcarsroom.com)

Tovább

A 10 legidegesítőbb kérdés, amivel őrületbe kergeted a gumisodat

bibendum.jpg

 

Telefonon, email-ben és élőben is vannak folyton visszatérő kérdések, amikkel simán ki lehet akasztani minket, gumisokat. Ezekből készítettünk válogatást. Olvasd végig a listát -- és soha, de soha többé ne tedd fel ezeket a kérdéseket. 

Tovább

Mi a fontosabb, a mozgássérült érdeke vagy a pénzbehajtás?

20170301_150926_1.jpg

Alapvetően gumis blog vagyunk, autógumikról és a csatolt tudományterületről osztjuk az észt, de emellett a dupla primér bunkóság mellett nem tudtunk szó nélkül elmenni. Bunkó az autós is, aki engedély nélkül parkol a mozgássérültek helyére, de ugyanilyen bunkó a hatóság is, aki a rossz helyre parkolt autót megbilincseli. Így aztán a fenntartott parkolóhely jogos használói a hatóság hülyesége miatt tovább vannak kiszorítva a parkolóhelyről.

Tovább

Hogyan növesszük vissza a lekopott futófelületet a gumira?

... avagy a Kulani-módszer (kalkulátoros különkiadás)

retread-tyre1280x900.jpgUgye senki nem gondolta, hogy itt most egy műszaki leírást fog olvasni a guminövesztésről? Viszont a cím mégsem annyira furmányos, mint a kamu hírblogok lájkmágnes címei. Ugyanis arra igenis van költséghatékony módszer, hogy minden szezont vadiúj, 8 mm-es gumikkal kezdjünk. Ehhez csak annyit kell tenni, hogy minden szezon elején új gumit veszünk. Hehe, egy gumikereskedő miért is javasolna mást? Azt fogom kifejteni, hogy ez anyagilag is abszolút megéri. Elő a kalkulátort!

Tovább